Vad tycker hyresgästen?

hjärtan luffarschack

Att ha en nära kontakt och dialog med hyresgäster är viktigt för alla hyresvärdar. Vi måste veta vad som är viktigt för hyresgästen, eftersom vi sköter om deras hem. Det är i sig inte bara en tjänst utan även ett förtroendeuppdrag. Det gäller att som hyresvärd vara genuint intresserad av sin kund.

För att leva upp till detta jobbar Botkyrkabyggen via flera olika kanaler: Vi samverkar med hyresgästföreningen på flera olika sätt,  genomför bomöten, kallar till informationsmöten inför renoveringar, samlar in medgivanden före renovering, skickar ut information, samverkar med föreningslivet, informerar via hemsidan, tar emot synpunkter och svarar på frågor via Kundo, möten och telefonkontakt via kund- och bovärdar, reparatörer, miljövärdar, mm. Listan kan göras lång.

Varje år samlar vi dock ihop bilden genom att skicka ut en enkät till hyresgästerna och helt enkelt fråga vad de tycker. Det har vi gjort och nu har vi fått resultatet. Resultatet går vi igenom område för område och försöker hitta de åtgärder som vi anser bäst möter hyresgästernas synpunkter. Vi kommer även att kunna glädjas över insatser som givit resultat och skruva i åtgärder som kanske inte riktigt landat rätt. 

Alla åtgärder ska sedan arbetas in i vårt målstyrningprojekt Sirius. Dessa kommer vi därefter tillsammans med andra åtgärder följa upp varje vecka i hela organisationen. Det är första gången vi kommer att arbeta på detta sätt och jag ser fram emot att ta del av alla handlingsplaner. 

En stor glädjande nyhet i vårt resultat är att Fittja lyfter sig på i stort sett alla områden. En stor arbetsinsats på flera fronter i organisationen som nu givit resultat! Det är allt i från områdeskontorets och kundcenters idoga arbete med vardag och Sirius, satsningen på Qvinna i Botkyrka, trygghetsinsatser, fokuset på att lyfta nyheter om Fittja till alla goda insatser inklusive hyresgästdialogen i samband med ROT-projektet Fittja peoples palace. Det finns säkert fler insatser som haft betydelse. Det är den fantastiska summan av allt detta arbete som gör att hyresgästerna ger positiv respons!

Det finns även många andra glädjeämnen i kundmätningen som jag vill återkomma till längre fram.

Trevlig helg!hjärtan luffarschack

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s